Nivanörden skrev:vonzool skrev:Mycket mycket intressant tråd! kommer följas..har oxå haft funderingar på att droppa frambalken med Simon Allen's guide för att höja den lite till och få det där lilla extra
Men vill ju oxå kunna göra så man kan besikta bilen. Har ju aldrig hunnit börja för jag har ingenstans att hålla på förutom utomhus, i en backe just nu. och allt annat har krånglat på den känns det som, så man börjar ju tröttna. åkt på knappt 2 träffar och fått meka resten av tiden med tex motorhaveri och motorbyte, sen typ kabelbrand så man fick byta kabelhärvan i kupén och ut i motorn och nu då efter man precis bytt block packningen o blitt glad för kunna ut o åka i snön så går ju fästena till framaxeln sönder
Fast allt detta läsande gör ju att man blir sugen på att hitta ett ställe och hålla på o skruva på![]()
har ju redan hoodoo höjning(lite högre där bak än vad som står) och 265/75 R16 med valp fälg på min niva med uppkapade hjulhus
det ska bli mycket spännande att fortsätta läsa om detta projektet och se hur det artar sej med olika teorier och lösningar.
Kul med uppskattning! Som du säkert läst så pluggar jag i Göteborg och bilen står hos mina föräldrar i gränstrakterna mellan Östergötland och Småland, därav den ganska långsamma byggtakten.Blir lite tillverkning o sånt i skolan, men inte så mycket som jag vill. När det blir lite varmare hoppas jag kunna jobba mer på helgerna.
Tråkigt att det strular för dig.. Hoppas d löser sig! Har du tålamod o vänta några månader så kan jag nog dela med mig av fler tips i höjningsfrågan.
Jovisst jag förstår fullkomligt den långsamma byggtakten. själv står min bil insnöad ute hos morsan som sagt så jag kommer nog inte igång med den förns snön försvinner så jag hinner vänta på tips om höjningen sen^^