Kan man få tag på skinnklädsel?

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
Mr Bean
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 sep 2017 00:51

Kan man få tag på skinnklädsel?

Inlägg av Mr Bean »

Tja!
Har en Lada Niva från 2010, köpte den i somras, jobbar som mekaniker och ser dagligen alla korkade komplicerade lösningar i nya bilar, blir bara värre o värre.
Men läste sedan på om denna fantastiska bil som knappt förändrats sen 70-talet och åkte genast till Hörby och köpte en militärgrön.

Nu till frågan: Går det att få tag på vinylklädsel till dessa bilar, alltså ett färdigt kit? Känns som det skulle matcha dörrsidor och allt bättre, samt hålla sig rent o snyggt.
ahlberg
Inlägg: 5092
Blev medlem: 12 nov 2008 07:46
Ort: Hässleholm/Stockholm

Re: Kan man få tag på skinnklädsel?

Inlägg av ahlberg »

Nja..

Hittade detta på ebay, men är kanske inte det du letar efter. https://www.ebay.co.uk/itm/Lada-Niva-Se ... SwsYpaDX5u

Bild

Skinn har jag aldrig sett.

/m
/mats
Utan Niva för närvarande..

Sponsrar lada-niva.se
Mr Bean
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 sep 2017 00:51

Re: Kan man få tag på skinnklädsel?

Inlägg av Mr Bean »

Okej!
Ja det får kanske bli något sådant, då skyddas iallafall klädseln.
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Kan man få tag på skinnklädsel?

Inlägg av rid54 »

Jag vet inte om det är nån form av övertramp att dra upp det, men Biltema har ju rätt så odyra bilklädslar. Om det är "skinnaktigt" eller inte är svårt att se, allt är ju nån form av syntetmaterial hursom (dvs att grejen är gjord av "polyester" säger inget definitivt om strukturen). russian4x4.de och ladapower.com är annars sajter som har mycket saker till Nivan, kanske även nån form av stolsklädslar. Jag hade nån form av "vinylaktig" eftermarknadsklädsel i en av mina vagnar, men den var inte så kul på vintern, det kändes liksom extra kallt. Originalklädseln är inte så dum, faktiskt; vintertid har jag en fårskinnslapp att sitta på när det är riktigt kallt (typ mer än -10, vilket är kallt för en stockholmare).
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Tapio
Inlägg: 191
Blev medlem: 04 jul 2015 19:20
Ort: Göteborg

Re: Kan man få tag på skinnklädsel?

Inlägg av Tapio »

Halaj!

Min lösning är att ha en sån där “pärlmatta” som alla taxichaffisar hade för en sisådär 10-15 år sedan.
Fast tanken är ju inte att det ska vara gott att sitta på, eller luftigt eller nåt, utan att jag skall kunna sätta mig i bilen med mekarkläder utan att sätet skall ta vare sig lukt eller smak av mina kläder. Det funkar bra.

//T
Niva -12
Cadillac CDV -72
BMW R1100S -04
BMW K100 RS -90
Suzuki GSX 1100 -81
Mr Bean
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 sep 2017 00:51

Re: Kan man få tag på skinnklädsel?

Inlägg av Mr Bean »

Tack för tipsen! Får fundera på hur jag vill ha det:)
Skriv svar