Några frågor från ny Niva ägare

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
Tuna
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 okt 2019 07:53

Några frågor från ny Niva ägare

Inlägg av Tuna »

Hej Alla !

Införskaffade mig en Niva (96:a 1,7i) för ett par dagar sedan :D

Som vanligt när man köper lite av ett objekt (speciellt osett) så blir det en del frågor och funderingar samt en hel rad med delar man lär skaffa :D

Har några snabba frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

1. Finns en hel del bra sidor för delar har jag märkt, sidor som ladapower , russian 4x4 m.m. Tänkte bara kolla vilka ni gillar bäst och vilka som är att föredra vad det gäller tull och moms osv. ?

2. Lite genant fråga men visst är det väl delar till 1700 eller 2121 som jag ska ha ? :oops:

3. De delar jag främst behöver är två dörrar samt i princip alla inredningsdetaljer ,plastpaneler, instrumentbräda , mittkonsol och värmepaket m.m.
någon som har tips på var man kan hitta dessa delar ? helst beg till bra pris . Klar fördel om det är i närheten av södra dalarna :D

Mvh
Johan
rid54
Inlägg: 1480
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Några frågor från ny Niva ägare

Inlägg av rid54 »

Russian 4x4 är ju inom EU och har vettigare betalalternativ än ladapower, såvitt jag minns, men ladapower är inte dåliga att köpa från (har testat båda). Tror dessutom att ladapower har nån fix med leverans från en plats inom EU för att slippa tull på enskilda köp. Umeå Offroad ska inte glömmas bort i sammanhanget. Om man vill kan man ta båten till Rīga och handla grejer där för bra pris, men ha då artikelnummer till hands, gärna hela sidan från reservdelskatalogen (ryska, lettiska, teckenspråk...).
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Magne
Inlägg: 35
Blev medlem: 06 jul 2018 21:40

Re: Några frågor från ny Niva ägare

Inlägg av Magne »

Jag rekommenderar Mathias hos UmeOffroad! Bästa servicen jag varit med om å han har ta me f*n ALLT till niva.
Delar från ladapower å liknande kanske är billigare. Men inte så mkt. Å leveransen är snabb från Mathias.
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Några frågor från ny Niva ägare

Inlägg av niva-2121 »

Magne skrev: 12 okt 2019 23:54 Jag rekommenderar Mathias hos UmeOffroad! Bästa servicen jag varit med om å han har ta me f*n ALLT till niva.
Delar från ladapower å liknande kanske är billigare. Men inte så mkt. Å leveransen är snabb från Mathias.
Instämmer med Magne. ;)
Forumsponsor
Användarens profilbild
jordmannen
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 maj 2018 10:33

Re: Några frågor från ny Niva ägare

Inlägg av jordmannen »

Jag har bara handlat från Lada-power, det har aldrig varit något problem med tull eller liknande och leveranstiden ligger på ca 1 vecka.
De är mycket hjälpsamma och har många egna delar och en egen youtube-kanal som förklarar installation på dem.

Inredningsdetaljerna hittar du nog billigast och lättast på en skrot.
maggan
Inlägg: 517
Blev medlem: 07 nov 2011 14:22
Ort: Bodø - Norge

Re: Några frågor från ny Niva ägare

Inlägg av maggan »

Jag handlar alla mina reservdelar från ladapower. De har också lager i Belgien som de sender ordrar til EU från. Stort sortiment och får snabbt tag på ting som inte ligger webbshoppen när jag har frågat. Priserna ær bra och det ær 10% rabatt om du använder "lada-niva.se" som rabattkod vid utcheck
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.

Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Skriv svar