Regbes

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
Vilse i skogen
Inlägg: 12
Blev medlem: 29 dec 2020 21:33

Regbes

Inlägg av Vilse i skogen »

Halloj alla niva vänner,såg för ett tag sen en niva och blev genast tokig i den å köpte den,så äntligen har ja köpt min första lada niva.kanske har jag köpt ett ogenomförbart projekt men ja va tvungen.testar man inte vet man inte,man lär sig säkert massa på vägen med. Bilen ifråga är en lada niva 2131 ambulans.den är inte reggad i Sverige så jag söker hjälp och kunskap kring detta att regga den. Min tanke med bilen är att den skall bli min brukis,då får jag plats med ungar å hundar samt 4x4 då jag bor mitt i skogen. Bilen kommer hem på lördag då skall den inspekteras och bilder skall tas. Hoppas ni alla får ett gott nytt år och njuter av kvällen med nära å kära
Allt går
klar11
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 nov 2018 19:04
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Regbes

Inlägg av klar11 »

Hej, grattis till ett intressant köp. Får jag förmoda att det är den mattsvarta som gjort reklam för Mekonomen? Om jag inte missminner mig så var väl problemet med den att det är en 2010 som hade förgarmotor och att den är från något baltland? Var väl något med att man behöver byta mot rätt insprutarmaskin och ev ha lite papper på bromsar osv. Bör väl inte vara ogörbart -intyg kan Dekra fixa mot betalning;-)
Vilse i skogen
Inlägg: 12
Blev medlem: 29 dec 2020 21:33

Re: Regbes

Inlägg av Vilse i skogen »

Halloj,japp den är det. Ja den hade problem med att det var förgasare motor i den.
Allt går
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Regbes

Inlägg av niva-2121 »

Ska bli intressant att följa. ;)
Lycka till. :D
Forumsponsor
Skriv svar