Har du minidator?

Vill du lägga upp en bild, hittat ett program, en tjänst på nätet eller en skön pryl? Skriv om det här!

Har du minidator?

Inläggav ahlberg » 12 jul 2009 15:03

Kör själv en Acer AspireOne sedan några veckor. Enklaste modellen, 512m/16g.

Bytte ut det hemska operativet Linpus mot EasyPeasy - och är helnöjd! http://geteasypeasy.com/

Baserat på Ubuntu (allt som finns till Ubuntu finns till EP), gratis, snyggt och funktionellt. Inga probs med min 3G-dongle eller trådlöst nätverk.

(Min GPS-råtta vill inte i EP - men det är det enda som kränglar. När jag skall GPS:a bootar jag med Mandriva på en usb-sticka och kör GPS-drive därifrån)
/mats
Niva -94 1.7 TBI "Puxan"
Niva -96 1.7 TBI "Blå från Halmstad" - okänd framtid...
...den som äger en Niva har en historia att berätta...
Användarvisningsbild
ahlberg

Re: Har du minidator?

Inläggav Anté » 07 feb 2010 23:06

Klart jag har.
Den är fortfarande i delar, men det ska bli en mini-ITX med 7"-monitor monterad nånstanns vid förarplats. Tänkte mig på att göra en infälld lösning för monitorn så att den inte blir allt för synlig när jag stundtals faktiskt går ifrån bilen.
Jag tror jag faller för enkelheten att få i gång GPS-pucken med Windoze fast jag gillar det inte.

Har ni sett att Lantmäteriets Kartex är fritt nu mer? Kartorna kostar ju fortfarande, men man behöver kanske inte hela landet. Har provkört GPS och Kartex i min vanliga burk och det går hur bra som helst.
Jag läser alltid facit först

Niva 1,7i -96 "Dimitri"
Användarvisningsbild
Anté

Återgå till Lägga upp bilder, webtjänster och bra program