LADA 4x4 Urban Full Review

Allmänt Lada-Niva snack!
Jefimov
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 nov 2014 21:28
Ort: LADA-city

LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av Jefimov »

Roggan
Inlägg: 159
Blev medlem: 26 jan 2011 15:29
Ort: Rödeby

Re: LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av Roggan »

Synd bara att kommentatorn pratar fruktansvärt dålig engelska.
Annars är det här precis vad jag INTE vill ha :oops:
Den som inte är ett föredöme får istället vara ett varnande exempel
------------------------------------------------------------------------------------
Niva -97
Porsche 951 -86
Jefimov
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 nov 2014 21:28
Ort: LADA-city

Re: LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av Jefimov »

Okey, watch my video in Russian :-)
https://www.youtube.com/watch?v=rBLr-2goo8g :lol:
Preichardt
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 dec 2014 22:03

Re: LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av Preichardt »

Is it available to be sold? Price?
I couldn't find it at Lada Sweden.
Dejan P
Inlägg: 67
Blev medlem: 08 sep 2009 20:37
Ort: I södra hälsingland

Re: LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av Dejan P »

Framtiden lovar att motsvara några av mina värsta mardrömmar!
Att bilen kommer att sälja som smör gör det inte bättre.
Dejan P
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av niva-2121 »

Visst är den "nya" Nivan fin.
Men är den mera praktisk?
För mig var det ett aktivt val av Niva just för att den INTE har elfönsterhissar, elbackspeglar, strålkastarspolning, parkeringshjälp, vingelvarnare, farthållare, backningskamera, backstarthjälp, eljusterbara säten, klimatanläggning, kollisionsvarnare, läderklädsel, metallicklack, navigator, nyckelfritt lås-/startsystem, panoramaglastak, p-sensorer, xenonljus, taklucka, autobroms, autostopp-/start vid trafikljus, automatiska torkare, automatiskt infällbara backspeglar, elöppningsbar baklucka, centrallås, krockkuddar, hemoröjdframkallare m m som "standard".(HSB har en Mazda med allt detta)
Men jag visste inte att jag även skulle "slippa" ABS-bromsar och "modern" kardanaxel. Det kom som en bonus(trots Lada Skandinavia vid kontakt före köp försäkrat mig om att dessa faciliteter kom på Niva "M").
Huruvida den trådlösa gaspedalsöverföringen kommer att fungera i fortsättningen får framtiden utvisa(på min förra Deffe fick den elektroniska gaspedalen bytas före 3.000 mil).
Trumbromsar bak uppskattar jag men inte att den har IFS(independent front suspension = separat fram framhjulsupphängning).
Men för den som inte använder Nivan som jag kanske ovan uppräknade faciliteter väcker habegär = köpargument.
Kaross-stuket är helrätt för en överåldrig med funktionsnedsättning i höftleder, rygg och nacke.
Nån som försökt ta sig in i en nyare Volvo 30/40/50/60/70? Och väl där komma upp och ur bilen?

Hoppas den säljer "trots överklassfaciliteterna".

:lol:
Forumsponsor
rid54
Inlägg: 1476
Blev medlem: 20 apr 2012 16:25
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: LADA 4x4 Urban Full Review

Inlägg av rid54 »

Precis som niva-2121 har jag aktivt valt en "primitiv" bil. Hade de sålt de klassiska "Žiguli" (exvis 2107) hade jag tveklöst tagit en sådan, men Nivan ger ju en fin framkomlighet som bonus och är helt OK som vardagsbil. "Urban" kanske ger lite mer komfortkänsla och mindre buller och kan då locka en annan publik, men såvitt jag sett/läst ska ju klassiska Niva finnas ett tag till. En del av finesserna (som "elgasen") kom väl redan med EURO 5 för några år sedan och allt det där är väl Bosch? Det borde ju hålla ett tag, tycker man.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Skriv svar