Facelift Niva årsmodell 2020

Allmänt Lada-Niva snack!
swelada
Inlägg: 331
Blev medlem: 15 dec 2008 22:39

Facelift Niva årsmodell 2020

Inlägg av swelada »

Lada Niva 2020 facelift:

Bland annat har dimljus integrerats i (Urban-)frontstötfångaren. Inuti bilen så har ventilationssystemet bytts ut och handskfacket blivit större.


Se bilder:

https://www.bytbil.com/nyheter/nya-lada ... 8j1LJ8rOhs
DaSmisker
Inlägg: 37
Blev medlem: 20 dec 2018 15:38

Re: Facelift Niva årsmodell 2020

Inlägg av DaSmisker »

Nya baksätet gör mig upphetsad. Har löst det själv med ett hundgaller och huvudkuddar gjorda av liggunderlag och silvertejp.
Sugen...
niva-2121
Inlägg: 1684
Blev medlem: 17 okt 2011 09:48
Ort: Åkers styckebruk

Re: Facelift Niva årsmodell 2020

Inlägg av niva-2121 »

Niva:n har många för- och nackdelar.
Till fördelarna vill jag räkna ett så "lagom" format och fördelningslådan.
Bland nackdelarna vill jag framhålla den "styva kortslagiga" framhjulsupphängingen, den sköra bakhjulsupphängningen samt baksätet/soffan.
Det senare åtgärdade jag på min Ludmilla genom att ersätta baksoffan med 2 separata och lätt fällbara bakstolar (från Suzuki Samurai).
Härigenom får en normalvuxen svensk plats bakom ratten samtidigt som man kan fälla/rulla fram stolarna för större lastutrymme bak.
Grädde på moset hade varit att passagerarstolens ryggstöd hade varit möjligt att fälla helt framåt (som på nya Suzuki Jimny).
Att det med enkla medel går att montera en hållare för utvändigt reservhjul (från Chevrolet S10 Blazer) bak på en Niva är bevisat på Ludmilla.
Blazerhållaren är inte "Bolt On", men näst intill. Tyngdpunktförskjutningen medger bättre framkomlighet i terräng.
Vad jag mest av allt önskar på en Niva är stel framaxel och långslagig fjädring, samt en torsen bak (och ev även fram).
En "stenkrypare" som option skulle sitta som en smäck.
Om man får ha en önskelista om framtida Facelift. :lol:
Vad önskar ni? :roll:
Forumsponsor
Skriv svar