Ny Nivaägare. Startade omedelbart en biltråd, är en del att göra på ”blå skrotus”.. Jag bor i Hökarängen/Farsta och jobbar i Huddinge. Lever med familj i en lägenhet på ”kryddhyllan” som området kallas. Uppvuxen på landet med traktorer och motorer.
Har de senaste åren ägt en fem-sex alfa romeos och var tidigare medlem i svenska treklöversklubben… har tröttnat stenhårt på de bilarna. Finns inget som rostar och går sönder så mycket som de… har hört att Nivorna ska vara segrare i både rost och sabbklassen men delarna kostar åtminstone inte ens hälften av alfadelarna. Varit en sväng i mercaträsket och ganska nyligen sålt en S123 -82 300TDT men har kvar en W123 -82 230 jag inte lär sälja. Även dessa kända för att rosta paniskt… har bytt hela golvet och sparklådor samt stora delar av skärmarna och torpeden på den vi har kvar.
Har plats i ett parkeringsgarage under OKQ8 i Farsta utan möjlighet att svetsa men det mesta övriga kan jag göra.
Nivan då? ”Blå Skrotus”, en 1700 från -09 som gått 1800mil, köpt av firma i Huddinge/Botkyrka för alldeles för mycket stålars.. går något sönder på den nu får jag nog exportera en njure eller två till Kina… Frugan var på resa utrikes så fick vara snabb medan hon var borta så hon inte kunde protestera… väl upphämtad på Arlanda gillade hon färgen men tyckte att vibrationerna var i det grövsta laget. Jag försökte övertala henne att lyxigaste lyx-mercorna, bentleys, Lexus och maybach har massagestolar med vibration i bilarna… och så Niva, men hon var inte mycket nöjdare för det.

Som sagt en hel del att göra innan vintern infinner sig, det jag inte skrev i biltråden är att packboxarna i vxl, överföringslåda och diffarna verkar slut allihopa då det skvittrat olja i bra mängder undertill. Skulle spänna kedjan idag men hittade inte kedjespännaren, gick hem och tog en tupplur istället, blir ju en dag imorgon också… och om det mot förmodan inte blir det är det ju ändå skit samma

Ha det!
Philip