Var upp till Pajala förra veckan och precis när jag svängde in i byn så dog Nivan, den gick att starta igen och gick normalt ett tag men dog sen igen. Hade tagit ledigt från jobbet och planerat in allt jag skulle göra varje dag (tömma en lägenhet) så man var inte så sugen på ytterligare en sak att fixa.
Dessutom var det -31 grader just den dagen och det gör ju inte saken bättre
Tog mig hem till morsan för att hämta nyckeln till lägenheten och sen in till byn igen och ner i varmgaraget som tillhör lägenheten, sen gick jag upp och ringde "Umeå Offroad". De hade hemma en ny tändfördelare för det brytarlösa system som jag monterat i bilen och även originalfördelare med brytare fanns hemma.
Beställde en av varje och grejerna packades samtidigt som jag gjorde beställningen på deras websida, en timme senare var paketet påväg mot Pajala.
Två dagar senare fick jag SMS där man meddelar att jag har paket att hämta på "ICA Malmen" och jag knallade dit.
Flyttade över rotor + lock från den nya fördelaren och bilen startade och gick som den ska igen.
Tog mig hem till Luleå för egen maskin och känner mig väldigt tacksam för den fina service jag fick!
https://www.umeaoffroad.se
"Umeå Offroad" räddaren i nöden....
"Umeå Offroad" räddaren i nöden....
/Larsson
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Lada Niva -80 (veteran)
Lada Niva -81 (veteran)
If speed kills.....Lada owners will live forever.
Re: "Umeå Offroad" räddaren i nöden....
Ja det är bra med snabba leveranser, speciellt när man sitter lite i nöd med bilen
Re: "Umeå Offroad" räddaren i nöden....
Har bara bra saker att säga om Umeå offroad. Vänliga, hjälpsamma och bra priser på sakerna också