Försöka få mer aktivitet?
Försöka få mer aktivitet?
Har funderat ett tag nu på hur vi ska få mer aktivitet här. Och tänkte lite på att det kanske kan gå att höra ett massmail till alla som är reggade på forumet att det nu drivs vidare av Holger, och där kanske Holger kan presentera sig lite och när folk läser det så kanske vi får tillbaka en del av vilande användare här.
Hur tycker ni om den idén?
Hur tycker ni om den idén?
Re: Försöka få mer aktivitet?
Den idén är inte dålig alls. Att påminna om forumets existens är ju inte fel.
Sedan verkar det lite generellt vara stiltje på flera forum (åtminstone där jag är med, hoppas det inte är relaterat....). Det kan ju vara nåt med årstiden.
Om kopplingen till tillverkningslandet har betydelse är ju svårt att veta, men det borde ju finnas en förmåga att skilja en bra produkt från en bisarr regim hos vuxna människor. Finns det något sätt att få reda på hur många Nivor som är "i trafik" enligt Transportstyrelsen? Nyförsäljningen är väl död, men det finns ju en del till salu här o var har jag sett, så intresse för att hålla dessa vid liv borde ju finnas.
En tänkbar variant är ju att bredda forumet lite, så att man ger andra VAZ-bilar lite mer framträdande plats. I Finland, baltikum och i Storbrittannien är Lada personbilar inte helt ointressanta. Om det inte redan finns ett svenskt forum för dessa bilar, kanske man kunde ha en lite tydligare kategori för dem än det som finns nu. Här talar jag lite i egen sak, med min 2107, men jag hade en period en 2111 och det var en riktigt trevlig bil det också. Det kan finnas fler intressenter "out there".
Sedan verkar det lite generellt vara stiltje på flera forum (åtminstone där jag är med, hoppas det inte är relaterat....). Det kan ju vara nåt med årstiden.
Om kopplingen till tillverkningslandet har betydelse är ju svårt att veta, men det borde ju finnas en förmåga att skilja en bra produkt från en bisarr regim hos vuxna människor. Finns det något sätt att få reda på hur många Nivor som är "i trafik" enligt Transportstyrelsen? Nyförsäljningen är väl död, men det finns ju en del till salu här o var har jag sett, så intresse för att hålla dessa vid liv borde ju finnas.
En tänkbar variant är ju att bredda forumet lite, så att man ger andra VAZ-bilar lite mer framträdande plats. I Finland, baltikum och i Storbrittannien är Lada personbilar inte helt ointressanta. Om det inte redan finns ett svenskt forum för dessa bilar, kanske man kunde ha en lite tydligare kategori för dem än det som finns nu. Här talar jag lite i egen sak, med min 2107, men jag hade en period en 2111 och det var en riktigt trevlig bil det också. Det kan finnas fler intressenter "out there".
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte) snart 17.000 mil...
Volvo TL 22 (935)
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte) snart 17.000 mil...
Volvo TL 22 (935)
Visst kan vi bredda forumet, men jag har själv ingen anknytning till Lada/VAZ. Så om ni har en översikt över modeller, år osv vore det intressant.
Har det någon gång blivit informerat i facebook gruppen om forumet sin existens? Det ær vel ok aktivet där och kanske flera som inte vet om att det också finns ett eminent forum på svenska 
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.
Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Niva -94
Inget som jag vet om, har inte facebook. Vet även att Holger inte har det.
Så någon med facebook kanske kan lägga nåt inlägg som en påminnelse om forumet.
Så någon med facebook kanske kan lägga nåt inlägg som en påminnelse om forumet.
haha, så det er fler av oss
Har häller aldrig haft Facebook så vi får hoppas det några uppdaterade forummedlämmar som kan sprida informationen
Har häller aldrig haft Facebook så vi får hoppas det några uppdaterade forummedlämmar som kan sprida informationen
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.
Niva -94
Niva -94