Ny på forumet och tänkte presentera mitt senaste inköp till maskinparken. En snart skattebefriad relativt fin -95:a som klarat sig bra från rost

Skickar upp lite bilder och fyller på tråden eftersom men först på tur är att byta en CTS med avbrott, då kanske jag får bukt på de bränsleluktande avgasmolnen som den nu producerar då den blivit varm(closed loop)? Har hunnit med att kolla komp som var runt 13 på alla cylindrar(12.8 på sämsta och 13.2 på bästa) då man såklart misstänkte eventuellt vatten i förbränningen. Den startar dock lätt, producerar bra värme, motortemp håller sig stadigt på mitten och inget vatten i oljan eller tvärtom vad jag kunnat se, inget övertryck i kylaren och verkar inte göra av med kylarvatten. Någon tidigare ägare har mixtrat med check engine-lampan så har inte kunnat kolla med gemet men skall ta tag i det framöver, borde gå att lösa avgasmolnet utan dessa dock, lite klurigare bara! Kommer även ställa ventilerna, har beställt två extra breda bladmått i 0.15 och 0.20mm samt nya tändkablar och tändstift(blir NGK BPR6ES) och en O2 sensor från Alibaba om det skulle behövas. Ett oljebyte står väl oxå på tur men ja, den är relativt nyservad med oljor på alla ställen. Har orginalfälgar som skall blästras och målas till helgen och blir dubbade vinterdäck på dem, troligen 215/65/16. Nog med bladder här kommer lite bilder på skönheten! Notera spaden på taket

Mvh
Larsan