Filer för nerladdning
Filer för nerladdning
Hej,
eftersom en mängd filer saknas i kategorin Rephandböcker/Manualer/Reservdelslistor så startade jag ett upprop om någon har dessa nerladdade.
rid54 var så vänlig och hörde av sig och skickade ett antal PDF-filer till mig som jag kommer att jobba mig igenom denna veckan.
Uppe i menyn hittar ni en ny länk märkt "Filarkiv".
Detta är ett tillägg till forumets mjukvara som gör det lätt att organisera och samla filer på ett översiktligt sätt.
Jag har laddat upp en fil, prova gärna att ladda ner och ladda själva gärna upp filer som ni har på hårddisken rörande Lada Niva eller andra fordon.
Uppladdade filer måste godkännas av mig, så det gör inget om de hamnar fel.
Kommer fler filer ni kan leka med.
Just nu har vi bara kategorin "Lada Niva". Alla filer hamnar där.
Kom gärna med förslag på nya/andra kategorier och hur ni skulle vilja ha filerna organiserade!
T.ex. separata kategorier för bruksanvisningar, verkstadshandböcker och reservdelskataloger. Eller kanske hellre kategorier för de olika Lada-modellerna och alla filerna i motsvarande kategori?
Jag skapar lite förslag.
Låt oss fila lite på detta!
eftersom en mängd filer saknas i kategorin Rephandböcker/Manualer/Reservdelslistor så startade jag ett upprop om någon har dessa nerladdade.
rid54 var så vänlig och hörde av sig och skickade ett antal PDF-filer till mig som jag kommer att jobba mig igenom denna veckan.
Uppe i menyn hittar ni en ny länk märkt "Filarkiv".
Detta är ett tillägg till forumets mjukvara som gör det lätt att organisera och samla filer på ett översiktligt sätt.
Jag har laddat upp en fil, prova gärna att ladda ner och ladda själva gärna upp filer som ni har på hårddisken rörande Lada Niva eller andra fordon.
Uppladdade filer måste godkännas av mig, så det gör inget om de hamnar fel.
Kommer fler filer ni kan leka med.
Just nu har vi bara kategorin "Lada Niva". Alla filer hamnar där.
Kom gärna med förslag på nya/andra kategorier och hur ni skulle vilja ha filerna organiserade!
T.ex. separata kategorier för bruksanvisningar, verkstadshandböcker och reservdelskataloger. Eller kanske hellre kategorier för de olika Lada-modellerna och alla filerna i motsvarande kategori?
Jag skapar lite förslag.
Låt oss fila lite på detta!
Re: Filer för nerladdning
Ingen som har en åsikt?
app.php/dlext/index
app.php/dlext/index
Ser veldig bra ut
Ska rota lite i backupen jeg har hemma. Hadde massa handböcker och elscheman liggandes på en tidigare mac, så kanskje vi kan fylla på med flera filer
Ska rota lite i backupen jeg har hemma. Hadde massa handböcker och elscheman liggandes på en tidigare mac, så kanskje vi kan fylla på med flera filer
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.
Niva -94
Prosjekttråd: Min lilla Lada (Lada i Norge)
Niva -94
Underbart! Tack!
Frågan är:
ska vi skapa simpla kategorier för
- Verkstadshandböcker
- Reservdelskataloger
- Bruksanvisningar
- Elschema
- osv
och sedan se till att beskrivningarna är bra
Eller hellre
Lada Niva 1600
- alla dokument
Lada Niva 1700
- alla dokument
/Holger
Frågan är:
ska vi skapa simpla kategorier för
- Verkstadshandböcker
- Reservdelskataloger
- Bruksanvisningar
- Elschema
- osv
och sedan se till att beskrivningarna är bra
Eller hellre
Lada Niva 1600
- alla dokument
Lada Niva 1700
- alla dokument
/Holger
Det beror väl lite på hur mycket filer det blir, men iom att så mycket mellan års modellerna är lika så kan man kanske köra allt i 1 kategori men försöka beskriva bra
Hej. Jag laddade upp filer om tbi-systemet, vilka nu inväntar admins granskning och (förhoppningsvis) godkännande.
/Rickard
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
Niva 2011; "Grodan" (Vardīte)
Lada 2107 från 1984; "Olga" (såklart...)
Volvo TL 22 (935)
TACK!
Jag ska kolla!
Jag ska kolla!
Är filerna på g att bli godkänd?
Försökte registrera mig på det engelska forumet för att komma åt de där men verkar inte som att admin vill godkänna mitt konto
Försökte registrera mig på det engelska forumet för att komma åt de där men verkar inte som att admin vill godkänna mitt konto
Vaz Niva - 83
Lada 2104 - 87
Volvo 745 GLE - 88
Lada 2104 - 87
Volvo 745 GLE - 88
Oj, jag glömde detta totalt
TBI-tipsen ligger ute nu: Tbi-tips
TBI-tipsen ligger ute nu: Tbi-tips
Förra året satt jag och försökte kategorisera filerna som jag har fått från er och från andra källor.
Jag tycker dock att det är svårt (för en oinsatt) att reda ut vilken Niva något hör till. Vissa filer täcker ju flera modeller också.
Så jag funderar på att skapa ett fåtal kategorier
Alla Lada Niva
- Bruksanvisningar
- Verkstadshandböcker
- Reservdelskataloger
Övriga filer
Vore det en acceptabel lösning?
Jag tycker dock att det är svårt (för en oinsatt) att reda ut vilken Niva något hör till. Vissa filer täcker ju flera modeller också.
Så jag funderar på att skapa ett fåtal kategorier
Alla Lada Niva
- Bruksanvisningar
- Verkstadshandböcker
- Reservdelskataloger
Övriga filer
Vore det en acceptabel lösning?
JA!
Det låter som en god kategorisering
Det låter som en god kategorisering
Väldigt få gillar Lada men ALLA älskar en Niva.
Niva -94
Niva -94