Läckage vid trumma/bakaxel

Behöver du tips eller hjälp? Ställ din fråga här.
dea

Re: Läckage vid trumma/bakaxel

Inlägg av dea »

Sorry för sent svar :oops: varit fullt upp, hoppar in och hjälper till med hjulskifte så dagarna/kvällarna bara försvunnit.

Oringen ska täta utanför lagret mot delen som skruvas fast om jag minns rätt. Så den är på rätt ställe på bilden. Jag använde den gamla när jag hade det isär.

Det svarta skrovliga är väl obearbetad metall, inget att försöka få slätt, jag försökte bara rengöra med tryckluft och bromsrengöring.
NEO

Inlägg av NEO »

Ah gött. Ja det var vad jag landade i också. den var fan lite pillig att få dit dock och lite av en chansning om den sitter där eller inte känns det som. :lol: Nu verkar den torr där bak på den sidan och väntar på att andra sidan ska ge upp nu. :roll: Passade på att byta fjädrar, dämpare och alla bussingar osså. Den börjar bli riktigt mysig att köra nu. 8-)
dea skrev: 03 apr 2026 07:01 Sorry för sent svar :oops: varit fullt upp, hoppar in och hjälper till med hjulskifte så dagarna/kvällarna bara försvunnit.

Oringen ska täta utanför lagret mot delen som skruvas fast om jag minns rätt. Så den är på rätt ställe på bilden. Jag använde den gamla när jag hade det isär.

Det svarta skrovliga är väl obearbetad metall, inget att försöka få slätt, jag försökte bara rengöra med tryckluft och bromsrengöring.
/NEO aka Henrik Cednert
OTTO: Niva 1600 -88a.
dea

Inlägg av dea »

Trevligt med lite nya fräscha saker i bakvagnen, hoppas du slipper läckage nu
Skriv svar