Så här ser man ut efter att ha kört i 6 mil i regn och mörker med Nivans originalbelysning. Torkarna la av plötsligt, säkringen är hel och den kretsen fungerar. Efter att på "ryskt" vis bankat på torkarmotorn så gav det ingen effekt.
Nu är frågan, är det någon som upplevt samma sak? Var bör man börja leta efter felet? Är det elektriskt eller mekaniskt?
Kan du avgöra om torkarmotorn startar? Jag har (på en annan bil) upplevt att torkarmotorn snurrade, men inte gav drivning till "växellådan". Det hördes inte så mycket från motorn, så det tog en stund att komma på vad som pågick. Har även varit med om att stängerna från växellåda till torkararmarna lossnat, det är då möjligt att veva omkring armarna för hand utan motstånd.
Annars är det väl anslutningar som måste kollas, inklusive kontakten i växellådan, som gör att armarna går hem innan de stannar.
Plockade isär motorn, det verkar som den svarta komponenten som ska polvända motorn inte fungerar. Det är ström fram till kontaktstycket. Motorn snurrar när den får plus direkt, men inte via polvändaren. Så jag dömde ut den och beställde en ny. Så får vi se....
Jag har varit ute för att kontakterna där parkeringsläget för torkaren sitter hade bränts bort, antagligen samma som du menar. Bytte också motorn och det har funkat sedan dess.
Nu är den nya torkarmotorn monterad. Fungerar igen, men lite knepigt att justera in torkarnas parkeringsläge. Just nu inte 100% nöjd. Men får väl fuljustera genom att flytta torkararmarna så småningom.